Valpartij met of zonder consequenties?

17 augustus 2023 - Olen, België

Dag 1, van Ridderkerk naar Olen

Valpartij met of zonder consequenties?

Vandaag is onze eerste dag. We zijn vanmorgen vanuit Ridderkerk vertrokken. Wat een verrassing om door zoveel lieve mensen uitgezwaaid te worden. We hebben wel elf lieve knuffels kunnen geven. Dat geeft wel een heel goed gevoel voor deze reis. Heerlijk om zo uitgezwaaid te worden.

Het is weer wennen op de fiets met zoveel bagage. Het begin is toch wel even slingeren. Als je dan op een smal paadje de weg moet volgen met daarnaast een diepe richel, is het wel handig om op het pad te blijven rijden. Helaas, is me dat niet gelukt en ging ik onderuit. Een behoorlijk val op mijn schouder en wat schaafwonden aan de arm en knie. De schouder is wel even een dingetje. Met fietsen heb ik gelukkig geen last. Aan Kees heb geprobeerd uit te leggen dat alle andere werkzaamheden voor mij nu niet mogelijk zijn. Ik kan natuurlijk niet eten koken, afwassen, zware dingen tillen. Dit alles moet ik aan mij voorbij laten gaan. Je begrijpt het vast wel, ik heb Kees niet kunnen overtuigen...

Inmiddels zijn we aangekomen in België.  De camping is wel even een verrassing. De prijs is behoorlijk aan de forse kant. Dan denk je dat je je afval vast wel ergens kwijt kan. Helaas, op zondag wordt het afval opgehaald en nergens staan er containers of vuilniszakken. Gelukkig waren de buren zo aardig om ons een vuilniszak te geven. Probleem opgelost, maar dan de douche. Het bekende probleem in België dat je muntjes moet hebben voor de douche. Dat wordt dus douchen met koud water. Tja, je moet er wat voor over hebben zo’n tocht naar Santiago.

Blij dat we morgen rond Maastricht zijn, dan kunnen we bivakkeren op een Nederlandse camping en gelijk onze fietskleding goed uitspoelen.

Groet van Kees en Mees.

1. Loes:
    17 augustus 2023
    Gelukkig had de slechte start geen grote gevolgen voor jullie. Hoop dat dat zo blijft. Succes morgen met fietsen, een goeie camping én een lekkere douche
  2. Manon:
    17 augustus 2023
    Veel succes Mees en Kees! Wat vervelend Mees om onderuit te gaan op je eerste dag! Hopelijk heb je er weinig last van. groetjes Bas en Manon
  3. Henk Den Boer:
    17 augustus 2023
    Tsja….een keer vallen hoort er wel bij, maar om daar nu mee te starten is niet fijn. Hopelijk valt de schade mee Mees. Wel blijven uitkijken hè, jullie hebben nog veel kilometers voor de boeg! Succes en goede en inspirerende reis toegewenst!
  4. Kees&Mees:
    Dank je Henk.
  5. Sandra:
    17 augustus 2023
    Heel veel succes, mannen!
    Ga jullie volgen op deze mooie reis.
    Doe voorzichtig en geniet!
    Groetjes San
  6. Kees&Mees:
    Kees: Bedankt Sandra. Het begin is er en nu al genieten. Groet Kees
  7. Karin Schook:
    17 augustus 2023
    Goede reis Mees & Kees, maak er iets moois van, pas goed op en vooral geniet er van! Ik ga jullie volgen.
    Groetjes Karin (&Ben)
  8. Marianne:
    17 augustus 2023
    Het begon zo goed met alle knuffels Mees! We hopen dat je schouder snel herstelt. Lekker slapen en uitrusten!
    Morgen weer een goede reis.
    Groetjes,
    Evert en Marianne
  9. Kees&Mees:
    18 augustus 2023
    Was zeker een mooi begin.
  10. Trudy:
    17 augustus 2023
    Wens jullie een leuke, mooie fietsrit met veel belevenissen en gezelligheid. Succes en ik volg deze blog graag:)
    Groetjes Trudy
  11. Wil Verbaan:
    17 augustus 2023
    De kop is er alweer af. Hopelijk blijft het bij deze ene val. Een mooie en veilige reis gewenst met vele geniet momenten. Succes!
    Gr. Wil
  12. Kees&Mees:
    18 augustus 2023
    Bedankt Wil, het is weer geweldig om de hele dag langs 's Heeren wegen te fietsen. Door prachtige natuurstukken en nu een minder stuk in België. Maar dat wordt al maar beter. Heb ook nog een goede tijd en geniet nog van de zomer. Groet Kees
  13. Els:
    17 augustus 2023
    Oeps dat is wel even schrikken, maar gelukkig toch redelijk goed afgelopen. Voorzichtig en gewoon verder genieten. Zet hem op😘
  14. Trudie van Rosmalen-Haksteeg:
    Mees&Kees
    Ik wens jullie een voorspoedige & mooie reis toe,
    Doe voorzichtig en geniet!!
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Trudie.
  15. Lia Mastenbroek:
    Mees & Kees,
    Wat een vervelende manier om aan jullie reis te beginnen, na die vele lieve knuffels. Ik hoop dat jullie verder zonder valpartijen en kleerscheuren het mooie doel bereiken.
    Een voorspoedige reis en geniet van al het moois om je heen.
  16. Bert:
    18 augustus 2023
    Dat was een beetje valse start gisteren, maar gelukkig zonder ernstige gevolgen! (Kan ik over meepraten)🫣 Maar de 2 bikkels zijn weer onderweg, succes verder mannen. Het is nog mistig, maar de zon zal jullie binnenkort opwarmen! En kom even langs op de camping bij Gulpen, wij passen daar momenteel op de kleinkinderen!👍
  17. Alie Tas:
    18 augustus 2023
    Zo, jullie zijn aan de reis begonnen! Wel een vervelende start, maar gelukkig niet ernstig, al begrijp ik wel dat afwassen en sjouwen nu niet kunnen. ;-) Arme Kees. :-) Hopelijk heb je vandaag geen spierpijn van de val en dan wensen we jullie een tweede goede dag als begin van de mooie tocht. Ad en Alie
  18. Henk de Boer:
    18 augustus 2023
    Ik ken je een beetje Mees. Jij geeft nooit op. Want.....het glas blijft altijd halfvol!!!
    Daarom ben ik er zeker van dat dit je gaat lukken !!!
  19. Kees&Mees:
    18 augustus 2023
    Dank je Henk. Goed om wat van je te horen.
  20. Gina:
    18 augustus 2023
    Lieve broer Kees en neef Mees, gisteravond laat las ik jullie verslag en schrokken mij wild 😱, maar jullie slepen elkaar er wel doorheen en ja het is idd even een wake up call zo aan het begin...
    Succes 😇

Liefs, Gina
  21. Kees&Mees:
    18 augustus 2023
    Ha Gina, de schade valt mee. Vandaag weinig last gehad van de schouder. Komt goed. Ik ben benieuwd hoe het slapen gaat vandaag. Dat is nog een dingetje. Gr. Mees
  22. Annerie:
    Hé MeesKees,
    Leuk om jullie te volgen op jullie reis. Heel veel succes samen en ook van mij dan nog maar een virtuele knuffel.
    En doe wel een beetje voorzichtig hè.
    Soms moet je het randje niet op willen zoeken. 😊
    Liefs van jullie nichtje uit Urk
  23. Kees&Mees:
    19 augustus 2023
    Annerie dat er ineens zoveel familieleden reageren. Doet ons deugd.
    Voorzichtig??? Tuurlijk. 😅
    Groet Kees
  24. John and Barb Hakkenberg:
    Good luck and many happy adventures! Love from John & Barb
  25. Kees&Mees:
    19 augustus 2023
    Mooi John dat Barb en jij ons volgen uit Canada. Geeft aub flink support, that's what we need! 😅
    Groet Kees
  26. Annerie:
    19 augustus 2023
    Goedemorgen! Je zus Gina heeft op de besloten Hakkenbergsite een oproepje gezet om jullie te volgen. Ik wist namelijk niet dat jullie dit gingen doen. Dus vandaar die Hakkenbergstalkers erbij. 😃
    Succes vandaag weer! 🚵🚵