Rustdag

21 augustus 2023 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Dag 4

Rustdag

Gisteren had ik de beurt om het verslag te maken, maar door verschillende oorzaken is het er niet van gekomen. Uiteindelijk lagen we om 23.15 uur op bed. Gewoon te laat om nog iets te gaan schrijven.
We hebben er dus een echte zondagse rustdag van gemaakt en zondagse overweging hebben we gewoon op de fiets gemaakt.
Mees leest het boek 'Grenzeloos God'. Het is uitermate boeiend om de Godsbeelden die wij in de loop van de tijd hebben gevormd naast elkaar te leggen. We zijn blij dat we zien dat we hierin beiden een ontwikkeling hebben doorgemaakt. We komen tot de conclusie dat we geloven in een God die wij niet kunnen bevatten en bedenken. In ieder geval veel groter dan we ooit hebben gedacht. Het geeft ons het inzicht dat dit ook de verschillende godsdiensten overstijgt en wij niet de pretentie moeten hebben te geloven in 'De enig ware God'. We blijven wel met heel veel vragen zitten, maar dat geeft niet: "Santiago is nog ver" Voor nu is het voldoende om te bedenken dat we misschien toch als pelgrim onder weg zijn.

Over de vele en boeiende ontmoetingen zal Mees vandaag het een en ander schrijven.

De route liep van Huy naar Givet. Een pad grotendeels langs de Maas, waarbij het landschap gaandeweg mooier wordt.
Het mooie weer en de vrije zondag maakt dat we veel fietsers en wandelaars tegen komen. Maar ook op de Maas is het druk met bootjes, en veel zwemmers.

We vinden in Givet een leuke camping en ontmoeten hier Rob en Marja uit Den Haag. Omdat we geen eten hebben kunnen kopen, wordt ons door hen een leuke pizzeria in het stadje aanbevolen. Hier ontmoeten we elkaar later weer. Mees zal vandaag in zijn verslag hierover schrijven.

Voor nu genoeg. De tocht wordt steeds boeiender en mooier.

21/08/23\Kees

1. Henk Den Boer:
    21 augustus 2023
    Dit zijn de mooie plaatjes van de Maasroute!
  2. Loes:
    21 augustus 2023
    Fijn dat de omgeving mooier wordt. Een overdenking is altijd mooi, waar je ook bent.
    Ben benieuwd naar Mees zn verslag. Een goeie nachtrust, morgen gezond weer op en een mooi dag gewenst
  3. Louis:
    21 augustus 2023
    Beste neven, wat een prachtige verhalen. Jullie hebben sportief talent, maar ook literair talent! Het is steeds boeiend om te lezen... ;-) Ik beleef er plezier aan. Veel sterkte en genot bij jullie volgende kilometers!
  4. Kees&Mees:
    21 augustus 2023
    Louis, dank voor je positieve support.
    In het verslag van zondag zitten elementen uit jouw preek over op 'de onrechtvaardige rentmeester' verwerkt. Mogelijk herken je dit.
    Groet Kees
  5. Marja:
    22 augustus 2023
    Het was heel leuk om jullie te ontmoeten. Heel gezellig en interessant om ervaringen uit te wisselen. Nog een hele goede reis naar Santiago! We gaan jullie volgen! Wij zijn op weg terug naar Nederland en vandaag in Namen.
  6. Kees&Mees:
    Dank Marja. En ik hoop dat het jullie ook goed gaat. Geniet ervan. Gr. Mees
  7. Peter:
    22 augustus 2023
    Kees/Mees.... een kleine toevoegsel aan je overdenkingen van God.... meestal denken wij dat wij geschapen zijn in God's beeld, maar meer en meer als wij luisteren naar de vele gedachten over God, wordt het duidelijk dat wij God schapen in ons eigen beeld.
    Ik zocht dat boekje (bij Eloi Leclerc?) maar het is niet te verkrijgen in het Engels.
    Heerlijke tocht naar Santiago!!!!
  8. Hans T:
    23 augustus 2023
    Ha neven, ik loop nog steeds te denken over jullie gedachtenwisselingen over het geloof en dan met name 'wie is God?' Ik herken de ontwikkeling die jullie bij jezelf ontdekten oik wel. Soms lijken met het ouder worden de vragen alleen maar toe te nemen. Maar gelukkig is er altijd één vaste constante zekerheid : God was, is en blijft er altijd in ons leven.
  9. Kees&Mees:
    23 augustus 2023
    Dankjewel Hans, een zekerheid in onzekere tijden.
    Groet Kees