Kees en Mees overwegen

7 juli 2023 - Papendrecht, Nederland

Lieve mensen,

Kees en Mees hebben het voornemen om op donderdag 17 augustus 2023 de fietstocht te starten naar Santiago de Compostela. De voorbereidingen worden getroffen en op zaterdag 8 juli gaan we een rondje fietsen om te kijken hoe de verhoudingen liggen. Op ons oude account gaan we onze verhalen publiceren. Als we nieuwe volgers moeten opnemen in onze lijst, horen wij dat graag. Ben je niet geïnteresseerd in onze overwegingen dan kun je je uitschrijven als volger.

Kees en Mees hebben er zin in en maken zich klaar voor de volgende reis met nieuwe avonturen en mooie ontmoetingen.

1. Gina:
    Succes met de voorbereidingen 🤞
  2. Ellie Van Vliet:
    7 juli 2023
    We kijken al uit naar jullie verhalen en de foto 's natuurlijk. Succes😉
  3. Toke:
    7 juli 2023
    Succes Kees en Mees, natuurlijk volgen we jullie met heel veel interesse en plezier. Succes jullie.
  4. Wilja:
    Leuk
  5. Loes:
    7 juli 2023
    Heel veel succes en ik kijk uit naar jullie belevenissen
  6. Bert:
    7 juli 2023
    Goed bezig “oude” mannen, benieuwd naar jullie spannende belevenissen!
    Sterkte vandaag in de hitte!
  7. Franny:
    7 juli 2023
    Tuurlijk gaan we jullie weer volgen.
    Goede reis en geniet ervan!
  8. Hein Boot:
    7 juli 2023
    Wat een toeval, afgelopen week samen met mijn vrouw in Santiago en Finestere geweest. Met de auto welliswaar.
    Nog een fotootje naar jullie willen sturen, maar ïk had geen contactgegevens meer;-).
    Mooie herinneringen ophalen, veel plezier
  9. Kees&Mees:
    9 juli 2023
    Wat leuk Hein om je reactie te lezen. Je zit nog steeds in de mailing, dus wat mooi om zo weer contact te hebben.
  10. Hans Eeuwhorst:
    7 juli 2023
    Veel succes mannen. Benieuwd naar jullie belevenissen!
  11. Danny Van der Vegt:
    7 juli 2023
    Ik kijk graag weer uit naar jullie avonturen! Veel plezier en een veilige fietstocht...🚲😊
  12. Louis:
    7 juli 2023
    Een grootse onderneming, kanjers van neven! Ik ga jullie op de voet volgen, maar niet te voet... :-)
  13. Constance Eekhof:
    7 juli 2023
    Leuk! Ik volg jullie graag!
  14. Sandra:
    7 juli 2023
    Wauw wat gaaf en een uitdaging.
    Ga jullie zeker volgen.
    Veel Plezier en succes
  15. Ed en Gina de Graaf:
    7 juli 2023
    Wat leuk dat jullie dat weer gaan doen!! We gaan jullie zeker volgen, en zijn benieuwd naar jullie belevenissen onderweg, Succes!!
  16. Karin Schook:
    7 juli 2023
    Wat leuk, tuurlijk gaan we jullie belevenissen volgen. Succes met alle voorbereidingen🍀
  17. Hennie Haarsma:
    7 juli 2023
    Benieuwd naar jullie belevenissen, verhalen. Dus ik ga jullie zeker volgen.
    Succes met de voorbereiding.
  18. Kees&Mees:
    Dank je Hennie.
  19. Lot:
    7 juli 2023
    Leuk mannen! Ik kijk uit naar de verhalen.
    Liefs, Lot
  20. Sandra Post:
    Veel succes!
  21. Leo loch:
    7 juli 2023
    Leuk om de verhalen en belevenissen te lezen op weg naar dit pelgrims oord
    Mees voor de tweede keer, dus een makkie😁
  22. Kees&Mees:
    9 juli 2023
    Dat weet ik nog niet zo zeker Leo. Inmiddels wel 7 jaar ouder!
  23. Maarten en Miekie Treurniet:
    7 juli 2023
    We gaan jullie avonturen weer met veel plezier en medeleven volgen.
  24. Hans T:
    Geweldig! Een opsteker voor de Hakkenberg familie
  25. Marien en Erika:
    7 juli 2023
    Wij hopen dat de verhoudingen kloppen bij de proefrit! We weten niet of jullie daarmee de verhouding Kees/Mees bedoelen of de verhouding voorwiel/achterwiel, maar in ieder geval verheugen wij ons op jullie verslaglegging van de route naar Santiago de Compostela (en dan vooral het Spaanse deel 😀)
  26. Henny:
    8 juli 2023
    Over wegen blijven gaan met overwegen!
    Ik ben benieuwd!
  27. Kees&Mees:
    8 juli 2023
    Het wordt nog een hele kluif.
  28. René:
    8 juli 2023
    Ik ga jullie absoluut weer volgen!
    Heel veel succes en plezier toegewenst.
  29. Kees&Mees:
    9 juli 2023
    Leuk René. En uiteraard veel zingen onderweg.
  30. Bart hakkenberg:
    8 juli 2023
    Ben allereerst benieuwd of er al witte rook is over de opzet van de bepakking! Hoe ging de testkees?
  31. Kees&Mees:
    8 juli 2023
    Vandaag hebben we i.v.m. de warmte zonder bepakking gereden. We hebben onderweg wel uitvoerig over de uitrusting gesproken. Er is wel overeenstemming, hoewel ik nog wel een ultieme poging ga doen om het gewicht in het aanhangertje tot 15 kg bagage te beperken. Alles wat extra mee moet, wordt overgeheveld naar Mees 😀
  32. Jan Venderbos:
    8 juli 2023
    Ha! Dat is leuk. Ik heb er zin in. Mooi testdagje uitgezocht jongens, qua temperatuur. Dacht toevallig gisteren nog aan je, Kees, toen ik zo'n mooi Zundapje langs zag komen...
  33. Kees&Mees:
    8 juli 2023
    Het was een heerlijke rit door Het Groene Hart. Het landschap blijft verrassend in afwisseling en schoonheid. Goed dat zo'n parel behouden is.
    W.b. jouw gedachten aan mij; wij Kreidlerliefhebbers betitelen zo'n machientje misprijzend als Zuignap. Ik mag hopen dat Mees zich niet ontpopt als de fietsende zuignap 😉
  34. Moniek:
    8 juli 2023
    We kijken uit naar alle avonturen die jullie beleven, deze keer volgen we jullie helaas niet letterlijk..
  35. Kees&Mees:
    8 juli 2023
    Moniek, een 'camperachtervolging' dat doe je maar één keer. Natuurlijk gaan we jullie aanwezigheid missen. Op dit moment zijn er andere zaken belangrijk. Voor ons is het al goed om te weten dat jullie ons op afstand volgen.
  36. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Marien en Erika, leuk dat jullie ons weer gaan volgen. De verhoudingen overwegend zijn ze op scherp gezet. Het maakt ons samenzijn spannend, maar hopelijk ook boeiend.
    Klein voorbeeldje; we hebben de testrit afgesloten met een duik in het voor mij vertrouwde zwemwater. Doordat we geen zwemkleding bij ons hadden is de naakte waarheid boven komen drijven. Note: bij het aanschouwen van Mees in zijn adamskostuum, heb ik hem niet in z'n hemd gezet. Het was wel heerlijk na zo'n warme dag.
  37. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Hans en Franny, leuk jullie weer als betrokken 'familie-volgers' aanwezig zijn. We zien ook uit naar jullie reacties.
  38. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Maarten en Mieke, we kennen jullie gespannen verwachtingen en dat jullie niet kunnen gaan slapen voor ons dagverslag binnen is. We gaan jullie niet teleurstellen, maar wel het geduld op de proef stellen; het kan wel eens een latertje worden. 😀
  39. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Ed en Gina, bedankt voor de succeswens. Mees en ik hopen weer een mooie tocht te maken en onze ervaringen en belevenissen met jullie te delen.
    We overnachten als vrienden van de fiets in onze eigen tent en laten de vrienden van de fiets maar voor wat het is. 😉
  40. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Sandra, geweldig leuk om weer eens wat van je lezen. Na onze reis moeten we maar weer eens bijpraten onder het genot van een broodje kroket.
  41. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Louis, het is van een andere orde dan psalmenwandeling. Het is denk ik ook beter dat jij je daar op concentreerd en niet in onze fiets-voetsporen treedt. Mochten we geestelijke bijstand in onze overwegingen nodig hebben, zullen we zeker bij jou aankloppen.
  42. Kees Hakkenberg:
    Wilja. Ja Wil, zeker leuk. Hoewel met broer Mees? 😉
  43. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Gina, de voorbereidingen zijn in volle gang. Nu de uitvoering nog...
  44. Kees Hakkenberg:
    8 juli 2023
    Boven mijn reactie op Bart, Moniek, Jan en Henny staat per abuis Mees. Dit was uiteraard mijn reactie.
  45. Jos kerkvliet:
    8 juli 2023
    Zal je aanwezigheid missen bin de steiger en in het meer
  46. Wil Verbaan:
    9 juli 2023
    Zeker ga ik jullie weer volgen! Alleen de overweging om zo'n reis te gaan ondernemen maakt jullie war mij betreft al een stel bikkels. Veel succes gewenst!
  47. Kees Hakkenberg:
    9 juli 2023
    Jos, ik snap het. Je zult een aantal keren alleen moeten zwemmen. Ik zal het zeker ook missen. Als we onderweg een ijskoud meertje of riviertje treffen zal een verfrissende duik ons goed doen en denk ik weer aan jou en jullie. Ook dat doet goed.
  48. Kees Hakkenberg:
    9 juli 2023
    Wil, we houden het uiteraard niet op overwegingen, maar hopen er weer een mooie reis van te maken. De zwaarte van het bikkelen zit vooral in de verhouding Mees&Kees, maar ook daar heb ik vertrouwen in. Let jij ondertussen een beetje op tante Annie, da's ook een hele onderneming? 😉😘
  49. Leo loch:
    Wat lees ik nu?
    Een aanhangertje?
  50. Kees&Mees:
    10 juli 2023
    Voor Kees. Ik doe het op de oude en wel bekende manier. Tja, Kees is inmiddels wat ouder geworden en zoekt andere wegen, andere overwegingen zoals de titel al doet vermoeden.
  51. Kees Hakkenberg:
    10 juli 2023
    Natuurlijk ben ik wat ouder geworden en misschien ook wel wat wijzer. Vanuit dit gegeven ben ik op zoek gegaan naar ervaringen van andere fietskilometervreters. Het alternatief van een karretje zat al langere tijd in mijn gedachten. Deze 'topeenwieler' kruiste mijn pad en werd me in de schoot geworpen. Ik heb geëxperimenteerd met de maximale belading waarmee ik nog comfortabel kan fietsen (m.n. dalen). Dit zit rond de 15 kg. Het karretje weegt inclusief tas 7,5 kg. Dit extra gewicht compenseer ik ruimschoots met mijn huidige lichaamsgewicht. Een uitstekend gewicht (70.5 kg) dat gepaard gaat met een prima conditie.
    W.b. Mees' vasthouden aan "de oude en wel bekende manier"; hierin bespeur ik toch een behoudende aanpak. Platgetreden paden worden bereden en nieuwe wegen vermeden.
    De route die wij gaan rijden heet "Oude Wegen". Ik hoop dat onze gesprekken en overwegingen zicht en inzicht geven op nieuwe wegen voor ons levenspad. Overigens heb ik daar op grond van ervaringen met Mees vertrouwen in.
  52. Jan Buijs:
    17 augustus 2023
    Nou jullie zijn, als het goed is aan jullie "tochtje" begonnen ! Veel succes !
  53. Kees&Mees:
    17 augustus 2023
    Kees: Jan leuk jouw reactie te lezen. Het is fijn om nu onderweg te zijn. De aanloop duurde me eigenlijk wat te lang. Ik begon er onrustig van te worden. Dit is nu gelukkig voorbij. Het is nu, na de eerste dag al leuk. Groet
  54. Mamma:
    30 augustus 2023
    Hallo jongens,
    Wat hebben jullie een prachtige reis met al die ervaringen en
    leuke ontmoetingen. Ik geniet van jullie verhalen en prachtige
    foto's. Met mij alles goed. Hoop dat jullie zonder verdere pech
    verder kunnen fietsen.
    Henny doet steeds fijn de boodschappen.
    Vandaag zijn Gina en Rein bij mij, gezellig.
    Goede reis verder!
    Beiden veel liefs. Mamma/tante Annie.
  55. Kees&Mees:
    31 augustus 2023